背景墙

(重定向自
跳转至: 导航搜索
此页面的内容需要改进以达到页面标准

此页面的部分内容由于太久没更新而已过期。
你可以帮助我们来更新此页面
一位玩家在房屋中放置墙壁

是覆盖于背景的物块。大多数类型的墙是可以存在于玩家物品栏中的物品,并且可以被玩家放置在任何没有墙的区域。墙可以用锤子拆除。所有的墙都可分成两种类型。

  • 建筑墙壁 是由玩家或某些自然生成的建筑物产生的。它们可以防止敌怪生成,但是不会采取任何措施来阻止它们通过。尽管如此,不过放置建筑墙壁(大部分完整)对于建造一所可使NPC入住的房屋或是放置一个来设置一个玩家的出生点是必要的。
  • 自然墙壁分布在世界各地的几个生物群落中,玩家无法放置。自然墙壁不能阻止敌人生成,也不能用作房屋。这些壁必须从它们的边缘开始移除(即,必须存在至少一个没有壁的相邻图块),这不同于可以从任何点移除的图块。爆炸物可以清除其爆炸半径内的所有自然墙壁,只要边缘位于半径内的某处。

通常通过手工制作、从NPC购买或通过收获天然墙壁获得。一种材料通常工艺其相应的墙壁中的四件。从版本1.2开始,四个相同的墙也可以制作回其中原先的材料。

  • 土墙一般完全覆盖在地下零以上深度的背景(见地层深度计)。在此区域中放置新墙需要首先从顶部(表面)或底部(零深度)拆除现有墙,这可能是一项艰巨的任务。或者,可以使用雷管破坏现有墙。
  • 在低于零的深度处,地图的背景通常不再被实际墙砖覆盖,尽管这可能难以在视觉上区分,因为在这些深度处的背景图像可以具有类似的外观。玩家可以在这里自由放置墙壁。
  • 火把和其他几件家具可以直接放置在背景墙上,而不需要在它们下面设置物块
  • 墙壁没有钱币价值(不包括从油漆工那里买来的墙纸),即使它们是用稀有材料制作的。

Wooden Fence.png 合成墙壁[编辑 | 编辑源代码]

这些背景墙由玩家使用各种制作材料制成。

[link]点击这里显示此内容。(可能会有一点延迟)[/link]
此表格需要允许 JavaScript 并且打开网站工具提示才能显示。
也可以在另一个页面上查看数据

Rainbow Wallpaper.png 购买墙壁[编辑 | 编辑源代码]

这些墙壁从不同的NPC处购买。

[link]点击这里显示此内容。(可能会有一点延迟)[/link]
此表格需要允许 JavaScript 并且打开网站工具提示才能显示。
也可以在另一个页面上查看数据

Hive Wall.png 自然生成墙壁[编辑 | 编辑源代码]

这些墙壁是在创造新世界时产生的,并且都可以通过某种方法获得。

[link]点击这里显示此内容。(可能会有一点延迟)[/link]
此表格需要允许 JavaScript 并且打开网站工具提示才能显示。
也可以在另一个页面上查看数据

Hallowed Grass Wall.png 转化墙壁[编辑 | 编辑源代码]

These walls are mainly created when the Corruption, Crimson, or Hallow naturally spreads to them, but they can also be made by using the respective Solution with the Clentaminator. When destroyed, these walls do not drop anything. This technically makes them unobtainable.

[link]点击这里显示此内容。(可能会有一点延迟)[/link]
此表格需要允许 JavaScript 并且打开网站工具提示才能显示。
也可以在另一个页面上查看数据

Obsidian Back Wall.png 不可获得墙壁[编辑 | 编辑源代码]

These walls are spawned when the world is created but are unable to be created, obtained, looted, purchased, or used by the player in any way*. They can be destroyed, but drop nothing (with one exception).
*Unobtainable walls can be utilized with third-party map editors such as TEdit.

[link]点击这里显示此内容。(可能会有一点延迟)[/link]
此表格需要允许 JavaScript 并且打开网站工具提示才能显示。
也可以在另一个页面上查看数据

另见[编辑 | 编辑源代码]

  • 1.3.1:Most wall inventory sprites are updated.
  • 1.3.0.5
    • Living leaf walls are valid for housing
  • 1.3.0.4:Fixed walls not framing properly in camera mode snapshots.
  • 1.3.0.1
    • Bug fixed: The Blue Slab Wall is now valid for housing if placed by a player.
    • Added Honeyfall, Granite, Smooth Granite, Marble, Smooth Marble, Chlorophyte Brick, Shroomite Plating, Martian Conduit, Luminite Brick, Meteorite Brick, and Crimtane Brick walls.
    • Many naturally generated walls have a new appearance.
    • Now you can place walls in front of each other.
  • 1.2.4.1
    • The Sail now costs 50 铜币 instead of being free.
    • A bug affecting the appearance of placed Tin Plating Walls (view) has been fixed.
  • 1.2.4
    • Adding walls made from Gemspark Blocks, Palm Wood, Boreal Wood, 1.2.3-Heavy Workbench-products, and Glass+Confetti.
    • The Pirate now sells the Sail.
    • Two natural cave walls (7 and 8) have been added. Gemstone Cave- and Moss Cave-walls have received an overhaul.
    • The Metal Fence has been split into Lead and Iron variants.
    • The Lavafall Wall and Waterfall Wall are now crafted like most other walls.
    • Painted walls show up properly on the map.
  • 1.2.0.3
    • Lihzahrd Wall added.
    • You can now craft living wood walls.
    • Snow particles will no longer spawn on backwalls.
  • 1.2
    • Torches can now be placed directly onto walls.
    • Each brick wall now has its own unique texture.
    • Several new wall types added.
  • 1.0.6.1:Walls that are automatically placed to fill small gaps are now correctly taken from the player’s Inventory.
  • 1.0.6:When placing background walls, one-block holes are now automatically filled in.
 
Promotional Content