陨石

跳转至: 导航搜索
陨石
  • 陨石物品栏外观
  • 陨石放置状态
详细信息
类型矿石制作材料
伤害20
使用时间14 很快速度
施加减益Burning.png燃烧
减益描述Losing life and slow movement
卖出2 银币
本文是关于the ore的。 关于the biome,参见Meteorite (biome)}}

陨石 是从 陨石坠落地点开采的一种不寻常的矿石。 陨石坠落地点不是在世界生成时产生的, 而是在整个游戏中根据某些 条件生成。 采陨石旷至少需要, , 或 铂金 镐。 生成在 陨石坠落地点流星头有2%的几率掉落陨石。

陨石坠落地点可以在任何地方产生,并附有表示事件的消息。 制作陨石棒需要陨石矿。

与陨石块接触会导致玩家受到燃烧 减益, 除非玩家装备了 黑曜石骷髅头, 黑曜石护盾, 黑曜石马掌, 黑曜石水上漂靴, 熔岩靴, 或 十字章护盾, 或使用了 黑曜石皮药水。 陨石可以在没有这些防御的情况下进行开采,只要玩家除了使用镐子之外不会接触到方块。 一旦开采,陨石矿是安全的。

任何有50 电脑版Console only.pngMobile only.png / 23 3DS logo.svg陨石块的地区都会成为一个陨石生物群,包括天然坠毁地点,它将产生流星头,直到少于50/23块陨石块。

一旦玩家破坏了猩红之心暗影珠,陨石坠毁场所就开始有机会在世界中产生。 查看Meteorite (biome)获取更多信息。

用于[编辑 | 编辑源代码]

所有版本[编辑 | 编辑源代码]

产物材料制作站

Meteorite Bar.png陨石锭
Furnace.png任意熔炉

电脑版[编辑 | 编辑源代码]

产物材料制作站

Meteorite Brick.png陨石砖电脑版 (2)
Furnace.png任意熔炉

  • When a 坠落之星 lands on a meteorite ore block, it will be destroyed.
  • will not prevent damage from a Meteorite block.

  • Turning the ore into Meteorite Bars and selling them is 133% more profitable than selling the raw ore itself.
  • Blocks between the player and a Meteorite block will prevent damage. A layer of or a similar gravity-affected block can effectively negate much of the danger of mining Meteorite.
  • If a Player places at least 50 pieces of Meteorite, they can create an artificial Meteorite Biome, where all enemy spawns are replaced by 流星头s.
  • Explosives such as 雷管 can be used to mine as an alternative to pickaxes.

参看[编辑 | 编辑源代码]

  • 1.3.0.1:Placed Meteorite has a new texture. Meteorites spawn in larger chunks.
  • 1.2
    • No longer causes invincibility frames when touched. Instead burns for 10 damage every tick.
    • Increased stack limit from 250 to 999.
    • Now takes fewer hits with a pickaxe to mine. A 梦魇镐, for example, now takes 2 hits to mine Meteorite instead of 4.
  • 1.0.5:Now have a sparkle effect.
Promotional Content