隕石

出自 Terraria Wiki
前往: 導覽搜尋
此頁面的(部分)內容需要被翻譯。
你可以幫助我們來翻譯此頁面
隕石
  • 隕石物品欄外觀
  • 隕石放置狀態
詳細信息
類型礦石製作材料
傷害20
使用時間14 很快速度
施加減益燃燒燃燒
減益描述Losing life and slow movement
稀有度稀有度級別:0
賣出2 銀幣
本文是關於the ore的。 關於the biome,參見Meteorite (biome)

隕石 是從 隕石墜落地點開採的一種不尋常的礦石。 隕石墜落地點不是在世界生成時產生的, 而是在整個遊戲中根據某些 條件生成。 采隕石曠至少需要, , 或 鉑金 鎬。 生成在 隕石墜落地點流星頭有2%的幾率掉落隕石。

隕石墜落地點可以在任何地方產生,並附有表示事件的消息。 製作隕石棒需要隕石礦。

與隕石塊接觸會導致玩家受到燃燒 減益, 除非玩家裝備了 黑曜石骷髏頭, 黑曜石護盾, 黑曜石馬掌, 黑曜石水上漂靴, 熔岩靴, 或 十字章護盾, 或使用了 黑曜石皮藥水。 隕石可以在沒有這些防禦的情況下進行開採,只要玩家除了使用鎬子之外不會接觸到方塊。 一旦開採,隕石礦是安全的。

任何有50 電腦版Console only.pngMobile only.png / 23 3DS logo.svg隕石塊的地區都會成為一個隕石生物群,包括天然墜毀地點,它將產生流星頭,直到少於50/23塊隕石塊。

一旦玩家破壞了猩紅之心暗影珠,隕石墜毀場所就開始有機會在世界中產生。 查看Meteorite (biome)獲取更多信息。

製作[編輯 | 編輯原始碼]

用於[編輯 | 編輯原始碼]

所有版本[編輯 | 編輯原始碼]

電腦版[編輯 | 編輯原始碼]

備註[編輯 | 編輯原始碼]

  • When a 墜落之星 lands on a meteorite ore block, it will be destroyed.
  • will not prevent damage from a Meteorite block.

小貼士[編輯 | 編輯原始碼]

  • Turning the ore into Meteorite Bars and selling them is 133% more profitable than selling the raw ore itself.
  • Blocks between the player and a Meteorite block will prevent damage. A layer of or a similar gravity-affected block can effectively negate much of the danger of mining Meteorite.
  • If a Player places at least 50 pieces of Meteorite, they can create an artificial Meteorite Biome, where all enemy spawns are replaced by 流星頭s.
  • Explosives such as 雷管 can be used to mine as an alternative to pickaxes.

參看[編輯 | 編輯原始碼]

歷史[編輯 | 編輯原始碼]

  • 1.3.0.1:Placed Meteorite has a new texture. Meteorites spawn in larger chunks.
  • 1.2
    • No longer causes invincibility frames when touched. Instead burns for 10 damage every tick.
    • Increased stack limit from 250 to 999.
    • Now takes fewer hits with a pickaxe to mine. A 夢魘鎬, for example, now takes 2 hits to mine Meteorite instead of 4.
  • 1.0.5:Now have a sparkle effect.