虫网

(重定向自Bug Net
跳转至: 导航搜索
虫网
  • 虫网的物品外观
自动挥舞
属性
类型杂项工具
使用时间24 快速度
买入25 银币 电脑版 / 1 金币 Console only.pngMobile only.png
卖出//5 银币 电脑版 / 20 银币 Console only.pngMobile only.png
虫网和金虫网的比较.

虫网 是一个将小动物捕捉到物品栏工具. 它的挥舞方式像, 但却不会造成伤害. 如果你想钓鱼,你就需要用到虫网, 因为这是获得鱼饵的主要途径。大多数小动物像是昆虫, 蠕虫, 或蜗牛,被捕捉就可以变成鱼饵. 虫网可以从商人处购买,价格为25 银币一个(主机版 主机版移动版 移动版的价格为1 金币). 在手机版中,也可以在地面上的箱子找到。

金虫网是虫网的升级版,更大,更快, 并且可以像武器一样摧毁草丛,藤蔓。

Other uses[编辑 | 编辑源代码]

  • A captured 小动物 can be combined with a 泰拉制笼机 to craft a decorative Cage that showcases the animated Critter inside.
  • Captured Critters can also be "used", or dropped, which frees them back into the environment.
  • Captured 兔兔 can be used to craft Explosive Bunnies.
  • A captured 松露虫 is required in order to summon 猪龙鱼公爵, a Boss, during 困难模式. It must be used as Bait at an 海洋.
  • Critters have high sell values. Only about 5 Critters sold pays off the Bug Net, making it a useful moneymaker in the early game. Rare golden Critters can be sold for 10 金币 each. (电脑版)

  • 电脑版 中尝试使用虫网抓捕 雕像 产生的小动物时它们会化成烟雾消失.

参看[编辑 | 编辑源代码]

  • 1.3.0.1:售价从 1 金币 降低到 25 银币.
  • 1.2.4:Fixed exploit where you could dupe pets with Bug Net in multiplayer.
  • 1.2.3:Introduced. Fixed issue where 岩浆石 fire particles would apply to Bug Net.